21.11.2012

Ärrinmurrin

Alkaa mennä hermot Thebos-nettikaupan asiakaspalveluun. En jaksaisi kiistellä niin pienestä summasta kuin mistä nyt on kyse, mutta mielestäni on todella törkeää lähettää pilaantuneita meikkejä ja vastata "avatuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta" kysyessäni heidän 14 päivän palautusoikeudestaan. Hauskinta? Sivuilla lukee näin: Tuotteillamme on 14 päivä palautus- ja vaihto-oikeus. Jos olet tyytymätön saamaasi tuotteeseen, niin palauta se samaan postiin, josta haitkin sen. Sinun ei tarvitse maksaa toimituskuluja palauttamistasi tuotteista. Laita palautuspaketin sisälle lappu, jossa kerrotaan haluatko vaihtaa vai palauttaa. Jos haluat vaihtaa, niin kerro mihin? Laita myös tilinumerosi. Säilytä postista saatu palautuskuitti 14 vrk. Minä, tyytymättömänä tuotteeseen, en kuitenkaan saa palauttaa sitä?! Mitä ihmettä!?! Sain heidän ensimmäisessä vastauksessaan "hyvityksenä" alennuskoodin, jota tuskin tulen käyttämään. Ei kiinnosta asioida tällä tavalla toimivan yrityksen kanssa :( Niin että jos päätätte tilata Thebosilta jotain, koittakaahan arvailla ennen avaamista, onko tuote pilalla vai ei..

EDIT // Saan yhdestä tuotteesta rahat takaisin, jee :D

6 kommenttia:

  1. Noi palautusoikeus-jutut on jotkus todella hämmentäviä. Mulla on ollut ongelmia ihan tavallisten kauppojenkin kanssa sen suhteen. Olin jotenkin käsittänyt, että sopimattoman tuotteen saa palauttaa, mutta siellä vaadittiinkin jotain laajempaa vikailmoitusta eli että tuotteessa pitää olla perustavanlaatuisesti jotain vikaa eikä sitä saa palauttaa ihan mistä vaan syystä. Olin vähän hämmentynyt. Varsinkin, kun sain kommentteja "Siis sähän olet käyttänyt tätä!" ..mistä muustakaan mä voin tietää, ettei se käy mulle? Mutta juu, semmosia patoutumia.

    VastaaPoista
  2. -.- voi ei.... Toimispa täälläkin jutut niinkun Jenkkilässä. Nehän palauttelee meikkejä ym tuotteita tosta vaan, ihan vaikka sen takia ettei sävy miellyttänytkään silmää...... Murrr, raivostuttaa ihan kun lukee sun tekstiä :(

    VastaaPoista
  3. Rissa99xo,
    joo joillakin kaupoilla tuntuu olevan ihan omat säännöt palautuksien suhteen! Tosi hämmentävää kun asiat ei sujukaan niinkuin normaalisti vaan joudut selittelemään hirveästi.. Itsekin olen joutunut outoon tilanteeseen, kun ostin vahingossa väärän koon ja vein sen heti takaisin. Jankkasivat, oliko siinä jotain vikaa :D No se koko vain!

    Catti,
    mä olen tosiaan miettinyt tota Jenkkien palautussysteemiä. Tuntuu ihan oudolta, että esim. meikkivoiteen voi viedä takaisin kauppaan muutaman kokeilukerran jälkeen jos ei miellyttänytkään. Tuntuu, että monissa muissa maissa asiakkaan tyytyväisyys on tärkeämpää kuin Suomessa. Olen tilannut Kiinasta kynsitarvikkeita, ja kerran kun seassa oli yksi rikkinäinen tuote, kysyin voiko palauttaa tai jotain. Puolen tunnin sisällä tuli vastaus tyyliin "Älä palauta, tulee sinulle liian kalliiksi. Laitamme uuden kokonaisen paketin heti tulemaan sinulle." Suomalaisena hämmennyn ulkomaalaisten kauppojen palvelusta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo sama juttu. Suomella on vielä niin paljon parantamissa vaikka kuinka monessa jutussa :/ voi eihän, tosi hienosti toimittu! :)

      Poista
  4. Siis kyllä viallinen tuote pitäisi aina saada palauttaa, olipa yrityksen politiikka palautusten suhteen muuten mikä vain. Ihan uskomatonta!

    VastaaPoista
  5. Niin minunkin mielestäni! Aivan järjetöntä lähetellä ihmisille roskia ja ne, jotka kehtaavat valittaa, saavat hyvitykseksi alennuskoodin :D Ihan kuin oikeasti vielä ostaisin sieltä jotain.. "Kosmetiikkatuotteet ovat hygieniatuotteita eikä niitä voi palauttaa enää testauksen jälkeen." No ette kai te virheellistä tuotetta eteenpäin laittaisi?!

    VastaaPoista