13.12.2012

Elämäni ilot

Stelle al cioccolato -blogin Kata haastoi minut kertomaan tämän hetken kymmenen lempiasiaa elämässäni. En meinannut millään saada aikaiseksi tehdä tätä ja pitkitin kirjoittamista, kunnes tajusin, että pohdin tätä aivan liian syvällisesti. Kukaan ei odota minun paljastavan elämän tarkoitusta ja kertovan onnellisen elämän salaisuutta. Listasin nyt siis aivan satunnaisessa järjestyksessä kymmenen ensimmäisenä mieleeni tullutta asiaa, joista nautin tällä hetkellä.


Perhe

Minulla on ihana perhe, joka on tukenut minua koko elämäni ajan. Muutin muutama vuosi sitten parin sadan kilometrin päähän vanhemmistani, vielä kauemmas veljestäni. Siitä huolimatta välimme ovat pysyneet samanlaisina, ja äidin kanssa tulee juoruttua puhelimessa melko usein..



Tanssi

Harrastin melko kauan tanssia, ja nautin suunnattomasti tanssin katsomisesta, oli se sitten telkkarissa, teatterissa, nettivideoissa tai kadulla. Viimeksi olen tanssinut show- ja aikuisbalettitunneilla, mutta siinä vaiheessa kun painoni vain nousi ruokavaliosta huolimatta, annoin vähän niinkuin sairaudelleni periksi enkä viihtynyt sen näköisenä tanssitunneilla. Kurjaa, mutta totta valitettavan monelle. Onneksi nykyiseen salijäsenyyteeni kuuluu myös tanssillisia tunteja :)



Shoppailu

Oli se kuinka pinnallista tahansa, shoppailu piristää aina mieltäni. Naisiin ohjelmoitu uutuudenviehätys sumentaa kurjat asiat mielestä. Kosmetiikan ostaminen on paljon mieltä ylentävämpää kuin vaatteiden, koska sovituskopin ankaraan peilikuvaan ei koskaan tarvitse pettyä!


Kahvi

Olen saanut koukutettua itseni sen verran pahasti kahviin, että voin hyvillä mielin listata sen asioihin elämässäni, joista nautin. Kahvihetket ovat minulle päivän kohokohtia, jolloin saa hetkeksi rauhoittua paikoilleen. Ystävien kanssa kahvikupin äärellä on monet kerrat parannettu maailmaa. Kahvi piristää ja yhdistää.


Ystävät

Kaveripiirini ei ole suuren suuri, mutta olen todella kiitollinen hyvistä ystävistäni. He ovat auttaneet minua jaksamaan ja olleet tukenani silloin kun olen sitä tarvinnut. Parhaat ystävät ovat kuin perhettä.


Eläimet

Olen pienestä pitäen ollut äärimmäisen eläinrakas. Enää ei kavereiden kanssa perusteta omalla asuinalueella eläintenpelastuspartioita, mutta auttamisen haluni ylettyy ihmisistä eläimiin. Oman nirson hauvan koskemattomat lelut tai herkut sekä nurkista löytyvät ylimääräiset pyyyhkeet ja huovat otetaan varmasti ilomielin vastaan löytöeläintaloissa. En usein lue uutisia eläinrääkkäystapauksista tai katso ohjelmia aiheesta, koska ne saavat minulle oikeasti pahan olon. Eläin on aina viattomampi kuin ihminen, joten en ymmärrä, miten joku voi satuttaa eläintä tahallaan.


Omat omenani

Niputan tähän kohtaan tietokoneeni, puhelimeni sekä soittimeni sisältäen myös kaiken niiden musiikin. Myönnän, että nautin suuresti arkea helpottavista laitteista. Älypuhelimesta ei vaan voi luopua sellaisen kerran saatuaan. Omaan tarkoitukseen sopivalla tietokoneella taas on ilo tehdä töitä.


Kosmetiikka

No tämä tuskin tulee kenellekään yllätyksenä blogini aiheen tietäen. Arjen vastapainoksi haen elämääni kauniita asioita ja hemmottelua. Uusi tuoksu tai vanhan lempihuulipunan uudelleen löytäminen ilahduttavat ja piristävät arkea. Tykkään tehdä meikkejä ja ihonhoitoja, se on vähän samaa kuin leikkiminen oli minulle lapsena :)


Matkustaminen

Minulla on krooninen kaukokaipuu, mutta opiskelijabudjetilla ei valitettavasti kovin usein matkustella. Toivon, että jonain päivänä minulla on varaa nähdä maailmaa enemmän. Vanhojen matkakuvien katseleminen saa aina hymyn kasvoilleni!


Koti

Olen täysin koti-ihminen. Leffailta lämpimässä sohvannurkassa voittaa melkein aina baarissa remuamisen. Rakastan sisustamista, mitä en kylläkään voi toteuttaa haluamallani tavalla nykyisessä vuokra-asunnossamme. Kotimme on kuitenkin todella hyvällä paikalla, rakastan asua juuri tässä.

 - kuvat weheartit -


Haasteen säännöt:
- listaa tämän hetken kymmenen lempiasiaasi
- jaa haaste viidelle tykkäämällesi blogille ja ilmoita siitä heille
- muista nauttia listaamistasi asioista mahdollisimman usein

Minä haastan seuraavat viisi bloggaajaa:


5 kommenttia:

  1. Voi kiitos!<3
    Ihania asioita kaikki, täällä ilmoittautuu toinen kotihiiri :'D

    VastaaPoista
  2. Kiitos haasteesta. Olen melkein samanlaisen tehnyt pari viikkoa sitten jossa listasin arjen ihania asioita, siinä tuli oikeastaan samat asiat mitä tässäkin tulisi esille.

    VastaaPoista
  3. Mukavia kohtia sun listassa! Kiva, kun toteutit haasteen. :)

    VastaaPoista