22.3.2013

Ebay-Stilan tilanne + muuta nettikaupparagea

Joku ehkä muistaa tämän minua epäilyttäneen Stilan aurinkopuuterin.
Haluan kertoa lyhyesti, miten asia päättyi. Lähetin kuvat Stilan aspaan, ja sain todella ystävällistä palvelua. He päätyivät siihen lopputulokseen, että tuote on aito mutta vanhentunut, minkä takia eBay-myyjä oli raaputtanut numerot takakannesta pois. Lähetin myyjälle tämän lausunnon, ja sain pahoittelujen kera rahani takaisin. Bakteerikammoisena tein rohkean tempun ja otin aurinkopuuterin kokeiluun. Se on ihana! Puuteristen tuotteiden vanheneminen ei pelota samalla tavalla kuin nestemäisten, joten toistaiseksi Stila Sun Bronzing Powder pysyy kaapissani.

Samaan hengenvetoon voisin muuten mainita JT Beauty Outletin asiakaspalvelusta. Pari kuukautta sitten tein kyseiseen nettikauppaan tilauksen, ja ehkä kuukausi sitten (asian huomattuani) laitoin menemään viestiä, että osa tuotteista on vanhentuneita. Olen tällä välillä saanut takaisin yhden ihan ystävällisen viestin, jossa kysyttiin, mistä olen asian tarkistanut. Linkitin internetin ihmeelliseen maailmaan (checkcosmetic) ja odotin vastausta. Ei ole kuulunut. Jotenkin oletan aina, ettei suht pienen kaupan asiakaspalvelussa voi olla ruuhkaa, mutta toisaalta toivon, että vastaamisessa kestää asian selvittelyn takia.

Ehkä olen raivostuttava asiakas, mutta kyllä mä opiskelijabudjetilla elävänä jaksan tehdä valituksia edullisistakin tuotteista, jos aihetta on. Thebos-nettikaupasta olen raivonnut jo aiemmin, mutta kun nyt päästiin valituksen makuun niin pakko mainita, etten ikimaailmassa tilaisi kyseisestä kaupasta enää yhtään mitään. Pilaantuneista tuotteista jaksettiin vänkätä vastaan viestitolkulla eikä minun annettu palauttaa niitä. Lopulta sain yhden tuotteen rahat takaisin sekä jonkun naurettavan alennuskoodin, jota en todellakaan käyttänyt.

Suomalaista pitäisi kai suosia, mutta kun asiakaspalvelu ja toimivuus on ulkomaisissa nettikaupoissa sata kertaa parempaa ja hinnat edullisempia, en suosi. Minun meikkiostoksien takia maapallon saastumista pelkääville vielä tiedoksi: ostan kaiken mahdollisen ruuan lähiruokana, en syö punaista lihaa, kierrätän kaiken mahdollisen ja liikun pääasiassa polkupyörällä. En mä nyt niin kamala ihminen ole, vaikka meikit tulee mulle useimmiten lentokoneen kyydissä.

4 kommenttia:

  1. Voi kääk, onpa kypsää, että sulle on osunut noin monta huonoa nettishoppailukokemusta! Mutta varmaan on tosiaan niin, että ainakin osa tuollaisista edullisemmilla hinnoilla kosmetiikkaa kauppaavista myy poistojäämiä, jotka voivat sitten olla enemmän tai vähemmän vanhoja. :-/

    Ja viet niin sanat suustani tuon asiakaspalvelun suhteen! Jos tilaus tulee rapakon takaa nopeammin ja saan sieltä parempaa palvelua, niin kyllä minä äänestän rahoillani ihan varmasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan, nämä halvemmat kaupat ovat yleensä niitä epäilyttävimpiä. Pilaantuneiden tuotteiden myynti ei kuitenkaan ole niissäkään hyväksyttävää, siksi kiukuttelen :D

      Suomessa tosiaan voitaisiin kyllä opetella vähän asiakaspalvelua (ja olen kyllä itsekin pari vuotta ollut siellä kassan toisella puolella!)

      Kun nettikaupoista puhuttiin, niin pakko mainita, että suomalaisista kaupoista Sokos on sellainen, jonka nettikauppaa välttelen - itse tavaratalosta kyllä tykkään kovasti! Nettisivut jumittaa ihan liian usein ja se paketin hakeminen sieltä infosta.. voi ei. Virkailija etsii koneelta lomakkeita ärsyttävän kauan. Täytän A4:n, näytän henkkarit, allekirjotan paperin ja odottelen ja odottelen. Virkailijat ovat kivasti lasin takana ja tiputtavat paketin yläpuolelta syliin :D Sokoksella ei taideta muuten lähettää mitään kirjeenä, kaksi meikkikynääkin ovat menneet pahvilaatikossa postiin..

      Poista
  2. Ei ulkomailta ostaminen ole mun mielestä paha asia. Tuleehan sen lentokoneen kyydissä paljon muutakin mukana, en ainakaan usko, että ainoastaan yksi paketti tulisi lentokoneen kyydissä. Muutenkin täydellinen eko-oleminen on melko mahdotonta. Melkein pitäisi asua savimajassa, viljellä omat ruokansa ja sitä rataa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ajatus omavaraisena elämisestä kiehtoo todella paljon, mutta tiedän etten siihen koskaan pystyisi :D Tämänhetkiset ekoteot ovat omasta mielestäni ihan riittäviä, enkä koe huonoa omaatuntoa kosmetiikkashoppailustani. Kun ei niitä tosiaan minua varten tänne lennätetä ; )

      Poista