7.3.2013

LivBox Maaliskuu

Tulihan se odottamani loota tänään!
En tosin olisi odottanut tätä yhtä innolla, jos olisin etukäteen tiennyt se sisällön.
Maaliskuun teemana LivBoxissa on luonnonkosmetiikka. Monia tämä varmasti ilahduttaa, mutta minä ja luonnonkosmetiikka ei oikein tulla juttuun. Olen löytänyt todella harvoja täysin kasviperäisiä tuotteita, joita pystyn allergioideni kanssa käyttämään.


Kun avasin laatikon, alkoi aivastuttamaan ja nenä kutisi. Olen varmaan lähes jokaiselle maailmasta löytyvälle yrtille allerginen, joten useampi vahvantuoksuinen kosmetiikkatuote samassa läjässä ei miellyttänyt nenääni sitten yhtään. Kaikki vahvasti tuoksuvat luonnonkosmetiikkatuotteet eivät siis aiheuta minulle ihoreaktioita, mutta nenään käyvä haju estää käyttämistä. Kaikki kosmetiikasta saamani allergiset reaktiot ovat tulleet luonnonkosmetiikasta, joten tässä asiassa en todellakaan ole hyvä ekologisten elämäntapojen puolestapuhuja.


Ziaja, Burt's Bees, Ma Provence, Korres, Lavera. Keskimmäinen on minulle ennestään ihan vieras merkki. Korres taas on yksi harvoista luonnollisen kosmetiikan valmistajista, jonka tuotteista en ole saanut mitään ei-toivottuja reaktioita. Ehkä sen takia, ettei Korresit ihan täysin luonnollisia ole.
Ziaja Goat's Milk Day Cream eli vuohenmaito-päivävoide lupaa kiinteyttää ja kosteuttaa ihoa ja sisältää UV-suojan. Toivoin edes tämän tuoksun olevan mieto, mutta petyin sitä nuuhkaistaessani. Tiedättekö sen perinteisen, vanhanaikaisen Nivean saippuamaisen tuoksun? No tämä on se mutta sata kertaa vahvempana. Yhh. 

(Oon vieläkin pikkumainen ja ärsyynnyin mustasta paperipölystä, joka sotkee kaikki tuotteet. Katsokaa nyt miten houkuttelevalta tuo valkoinen purkki näyttää.. not)

Ovh 50 ml 11,95€
10 ml:n arvo 2,39€


Burt's Bees on Suomessa aika uusi merkki, ja moni varmasti ilahtui sen tullessa boxiin. Aivan järkyn vahvalta tuoksuvasta Hand Salve -käsivoiteesta tuli pikkuruinen näytepurkki. Hoitavia kasviöljyjä, yrttejä ja mehiläisvahaa sisältävä voide on sataprosenttinen luonnontuote, ja lupaa kosteuttaa kuivia ja karheitakin käsiä. Haju ahdistaa, minipurkki lähtee aivan varmasti eteenpäin.

Ovh 85 g 11,90€
8,5 g:n arvo 1,19€

Ma Provence palashampoo normaaleille hiuksille on mielestäni kiva lisäys boxiin, mutta minä en tätä tule käyttämään, shampoo tuoksuu vahvan yrttiseltä nimittäin jo muovin läpi. Äitini on puhunut Lushin palashampoon kokeilemisesta, joten vien tämän hänen testailtavakseen!

Ovh 85 g 12,50€
25 g:n arvo 3,68€
Korresin Mango-suihkugeeli on maaliskuun tuotteista ainut, jonka varmasti käytän. Tykkään Korresin shampoista ja suihkugeeleistä, ja tätä Mangoa en ole vielä kokeillut. 50 ml:n pullo olisi kätevä mukaan vähän pidemmällekin reissulle, harmi että minulla on tiedossa korkeintaan muutaman päivän matkoja jos niitäkään... 

Ovh 250 ml 11,90€
50 ml:n arvo 2,38€


Viimeisenä Laveran Trend Sensitive Liquid Eyeliner -rajauskynä, josta olen lukenut kehuja. Harmi vaan, että tämäkin tuoksuu "luonnonkosmetiikalta" eli joltain yrteiltä. En voi sietää haisevia silmämeikkejä. Aion kuitenkin kokeilla tätä ja toivoa, että tuoksu jää purkkiin. Sivellin on kapeakärkinen ja tuntui ainakin swatchattaessa helposti hallittavalta.

Ovh 4ml 18,10€


Maaliskuun LivBoxin arvoksi tuli 27,74€

Itse en olisi ostanut tuotteita edes LivBoxin kuukausihinnalla (13,90€), koska yhtä lukuunottamatta tuotteet olivat pieniä näytekokoja, joiden arvon laskeminen on vähän kyseenalaista, enkä ota näistä omaan käyttööni kuin yhden tai kaksi tuotetta herkän nenäni vuoksi. Helmikuun LivBox oli monelle pettymys. Minulle tämä on vielä suurempi pettymys, mutta allergioillehan ei voi mitään. Jos seuraavatkin boxit ovat pettymyksiä, mietin kyllä tilauksen jatkamista uudelleen, niin kiva ylläri kuin tämä onkin arjen keskellä. Ensimmäisissä boxeissa oli enemmän täysikokoisia tuotteita, joilla tilaajia kalasteltiin. Tuntuu, että "ilmaisnäytteitä" on boxissa koko ajan enemmän. Sormet ja varpaat ristissä huhtikuun boxia odotellen...

15 kommenttia:

  1. Just postasin omasta boxista! Eli saimme erilaiset! Kiva että avasit Laveran eyelinerin niin osaan jättää oman avaamatta ja laittaa kiertoon. En tykkää tuosta kärjestä.
    Mutta parempi tämä kuin Helmikuun "sampleBoxi".

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmasti suurimman osan mielestä tämä on edellistä parempi, harmi ettei sovi yhtään minulle :(
      Tuon Laveran eyelinerin avaaminen oli muuten työn ja tuskan takana, muoveja sai repiä ihan tosissaan irti, vaikka siinä oli olevinaan repäisykohta. Kävi ihan urheilusta :D

      Poista
  2. No olipa jotenkin tylsä boxi :O ainut kiva itselle olis ollut suihkugeeli, ja niitäkin saa kaupasta halvalla.. Rajauskynä nyt olis ollut ihan jees, mutta.. Oon edelleen vähän pettynyt LivBoxiin :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkään en oikein ole tyytyväinen, varsinkaan pariin viimeiseen. Silti myönnän olevani koukussa kuukausittaiseen ylläriin.. Niistä ekoista houkutusboxeista taso on laskenut ihan huomattavasti!

      Poista
    2. No joo, ja sitte vielä monelle varmaan käy niin, että boxin tuotteista ei puolet edes sovi jollekin.
      Vaikka 13.90 ei oo paha hinta, niin on se silti sen verran suuri, että mielummin lähden samalla summalla tilaamaan jotain ulkomailta ja kokeilemaan uusia merkkejä :'D onneks en oo tilannut boxia, harmittaa kyllä tuo taso tällä hetkellä :(

      Poista
    3. Oon kaiholla katellut glossyboxien sun muiden ulkomaisten ylläritilausten sisältöjä, ei ihan kyllä pärjää livbox niille :D Onhan tää uusien kotien etsiminen kosmetiikkanäytteille ihan hauskaa - vielä kun itse maksaakin siitä :D Voi mua..

      Poista
    4. Nojoo, se kun tulis Suomeen, huh! Menis ehkä Livbox konkkaan ; D khihi, onhan se!

      Poista
  3. Ilahduin luonnonkosmetiikkateemaisesta boksista paljonkin! Lushin palashampoita olen halunnut kokeilla jonkun aikaa joten tämä Ma Provencen shampoo antaa ehkä pientä osviittaa niistä (kätevyydestä yms.). Olisin halunnut Korresin mango -suihkusaippuan, mutta saamani inkiväärin ja limen tuoksuinen saippua ei sekään ole paha ollenkaan. :) En ole vielä haistanut tuota vuohenmaitorasvaa, mutta hiiiiukan kismitti myös tuo "sotkuinen" purkki. Rajauskynää en osaa vielä käyttää, mutta eiköhän harjoittelemalla opi.

    Pakko myöntää, että LivBoxilla on muutama kehittämisen paikka, ja yksi on se, ettei allergikkoja oteta kunnolla huomioon. Ymmärrän sen, ettei kaikkia voi miellyttää, mutta onko joka pakettiin pakko tunkea tuotteita, joita moni ei voi käyttää? On kukkaistuoksuisia rasvoja, manteli-/jotain pähkinäöljyä sisältäviä rasvoja, kukkaishajuvesiä... Harmittaa ihan sun puolesta, ettet voi kaikkea käyttää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi mä en saanut inkivääri-lime-saippuaa, sekin olisi aika varmasti jäänyt itseltäni käyttämättä :D Lohduttavaa kuulla, etten ole ainut siisteysfriikki jota sotkuiset purkit ottaa päähän ;)

      Tää allergia-asia on kyllä hankala. Niinkuin sanoit, ikinä ei pysty kaikkia ottamaan huomioon, mutta todellakin, joka boxissa on tainnut olla jotain "yleisesti allergiaa aiheuttavaa". Toivottavasti joskus tulee boxi, jonka sisältö kävisi kaikista herkkäihoisimmillekin! Pahasta hajusteallergiasta kärsivät tuskin tilaavat LivBoxia, mutta mun mielestä yksi tuoksuton, allergiaystävällinen boxi olisi kiva! Sillä alueella on nimittäin paljon tutustumisen arvoisia merkkejä ihan kaikille, joista moni tuskin tietää :)

      Poista
  4. Mulla tämä maaliskuun boksi oli viimeinen 3 kk tilauksesta ja vaikka olin alun alkaen aivan täpinöissäni LivBoxista, nyt kyllä mietin vähän aikaa, uusinko tilaukseni. Kuten noista sunkin laskuista huomaa, ei näiden arvo mikään huikea ole, ja aina kuitenkin osa tuotteista jää itseltä käyttämättä. Mulla se on tällä kertaa Burt's Beesin käsisalva, mulla on tuo samankokoinen purkki sitä ennestään ja minusta se on niin tiivistä kamaa, etten saa sitä millään levittymään. Niin ja olisin kyllä paljon mieluummin ottanut tuon Korresin suihkugeelin kuin inkivääri-limen, joka mun boksista löytyi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin olin aluksi innoissani, mutta kun taso ei vastannutkaan muiden maiden boxien tasoa, olin vähän pettynyt. Myönnän kuitenkin, että olen koukussa kuukausittaiseen kosmetiikkaylläriin! Burt's Beesin voiteesta olin iloinen kunnes haistoin sitä :D Alkoi aivastuttamaan, hyvä ettei tän kuun "yrttinen" boxi saanut aikaan astmakohtausta....

      Poista
  5. Mulle tuli myös tuo mangosuihkugeeli, tuoksu siinä oli kiva mutta en tiedä tuleeko itsellä käytettyäkun käytän tavallisesti hajusteettomia suihkusaippuoita. Palashampoota ajattelin kuitenkin ainakin käyttää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varsinkin hajustamattomiin tuotteisiin tottuneiden nenään nämä hedelmäiset ja yrttiset luonnonkosmetiikkatuotteet tuoksuvat vieraalta, en yhtään ihmettele jos jää käyttämättä! Toivottavasti palashampoo on toimiva, itse en pääse kokeilemaan :)

      Poista
  6. Tykkäsin eyelinerista ja shampoopalasta mutta ziajan päivävoide tuoksui steariinilta (en tykännyt) ja mun suihkugeeli oli ihan kauhean hajuinen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin tykkäsin eyelinerista, vaikka haju ensin epäilytti kovasti! Saamastani Korresin suihkugeelistä pidin myös, loput lähtivätkin eteenpäin.. Ziajan voiteen tuoksu oli tosiaan vähän outo : /

      Poista