5.3.2014

Helmikuun lempparit

No voi apua, maaliskuuta on mennyt kohta viikko ja minulla on kuunvaihteen vakkaripostaukset julkaisematta! Tänään tutkaillaan helmikuussa tehokäytössä olleita tuotteita, ylihuomenna kuukauden aikana tyhjentyneitä.


 Kuukauden käytetyimpien tuotteiden teemana taitaa olla talven kuivattamat, kalpeat kasvoni, mutta toisaalta myös pieni kurkistus kevääseen. Kyllä se vaan kuulema on kovaa vauhtia tulossa, vaikka minä olen edelleen odotellut sitä oikeaa talvea. En muista toista lumetonta hiihtolomaa. Talvi-ihmistä koetellaan.


Eucerin Aquaphor-tehovoiteesta tuli pieni näytetuubi helmikuun LivBoxissa. Muistin käyttäneeni tätä joskus aiemmin talvikuivalle iholleni hyvin tuloksin, joten suuntasin samantien apteekkiin ostamaan uuden täysikokoisen. Pelkistetty, paksu voide hoitamaan ärtynyttä, kuivaa ihoa. Mahtava tuote poskipäilleni pakkaskeleillä. Käytän tätä myös huulivoiteena sekä hoitamaan kuivia kohtia käsissä ja muualla vartalossa.


Saanko esitellä; vaalein löytämäni valokynä. Sephoran oman tuotannon hyaluronihappoa sisältävä Smoothing & Brightening Concealer vaaleimmassa sävyssä 01 on herättänyt kasvoni henkiin niiden ollessa kalpeimmillaan. Vaikka nimi viittaa peitevoiteeseen, peittävyys on kevyehkön valokynän tasoa, ja korostustuotteeksi tämä on tarkoitettukin. Jos käytte Sephorassa (lähin on Tukholmassa), kurkatkaa ihmeessä myös nämä ketjun omalla nimellä kulkevat tuotteet, etenkin kasvojen- ja vartalonhoitotuotteiden joukosta löytyy edullisia mutta todella toimivia tuotteita!


Rakkauteni tähän merkkiin sen kuin kasvaa kasvamistaan. theBalm tekee kohtuuhintaisia, laadukkaita ja aivan älyttömän söpöillä pakkauksilla varustettuja kosmetiikkatuotteita. Minä olen tutustunut vain meikkeihin, mutta löytyypä merkiltä myös ihon- ja hiustenhoitotuotteitakin. Cindy-Lou Manizer on theBalmin uusin korostustuote suloisen persikkaisessa vaaleanpunaisen sävyssä. Pigmenttinen korostuspuuteri toimii vaalealla iholla myös poskipunan korvaajana ja tuo poskille ihanan keväisen hehkun. Omistan myös aikaisemmin ilmestyneet Mary-Lou Manizerin sekä Betty-Lou Manizerin, ja kaikkia kolmea olen käyttänyt myös luomiväreinä, toimii!


Sigman F86 meikkivoidesivellintä olen käyttänyt kuukauden sisällä lähes joka päivä. Kärkeen kapeneva kabuki on mitä mainioin meikki- ja peitevoiteiden levittämiseen silmänympärysiholle! Ennen tämän ostamista luotin yhdistelmään Mac Pro Longwear Concealer + Beautyblender, mutta kaikessa mahtavuudessaan tuon munanmuotoisen meikkisienen kasteleminen, puristeleminen ja peseminen on joinain aamuina ihan liian aikaavievää. Sigman F86 toimii kaikkien peitevoiteiden kanssa, ja levitys käy vikkelään.


Minun oli tarkoitus pitää ostolakkoa helmikuun ajan. Ei onnistunut. Yksi syy oli Palokan Emotionin loppuunmyynti, josta ostin muunmuassa tämän Yves Saint Laurentin Rouge Volupté -huulipunan sävyssä 7 Lingerie Pink. Rouge Volupté sekä Rouge Volupté Shine ovat tämän hetken lempihuulipuniani, joten en mitenkään voinut jättää tätä kaunista, kevääseen sopivaa pinkkiä ostamatta kun sen sai puoleen hintaan. Myönnän, osa ihastuksesta menee kauniin pakkauksen piikkiin, mutta koostumuskin on ihan täydellinen! Pehmeä, kermainen puna levittyy kuin unelma ja tuntuu huulilla lähinnä huulivoiteelta. Aiemmin ostamani sävy 1 Nude Beige sai kovan kilpailijan!


Tein jonkin aikaa sitten ensimmäisen tilaukseni Illamasqualle hyvien tarjousten houkuttelemana. Nämä kaksi tilauksessani tullutta poskipunaa ovat olleet Cindy Lou-Manizerin lisäksi lähes ainoat helmikuussa poskillani näkyneet punat. Tremble on täydellinen pinkki vaalealle iholle, ja Hussy ihana, korallinen vesimelonipinkki! Värit ovat juuri niin intensiivisiä kuin olin kuullutkin, mutta häivytys onnistuu silti hämmentävän helposti. Näitä lisää!


Superedulliselta Makeup Academylta eli tuttavallisemmin MUA:lta omistan neljä luomiväripalettia, joista Ever After -mattapaletti oli helmikuussa kovassa käytössä. 10 sävyn paletissa on neutraaleja sävyjä vaaleasta kermasta mustanruskeaan.
Mattavärejä on hyvin vaikeaa löytää edullisesti, koska shimmeristen sävyjen valmistaminen on helpompaa ja halvempaa. Ei tämänkään paletin värit yllä pigmenttisyydessään kalliimpien merkkien tasolle, mutta hinta-laatusuhde on oikein paikallaan, nämä ovat esimerkiksi aloittelevalle meikkaajalle hyvät mattasävyt, koska övereitä on vaikea tehdä. Mieluisimmat sävyt ovat olleet Unwrap, Bare, Fade sekä Penny.

+
Kuukauden random

Kuva Philips

Philips Wake-Up Light! Joululahjaksi saamani herätysvalo on hitusen auttanut tätä aamu-unista tapatorkuttajaa. Valo alkaa kirkastua hiljalleen puoli tuntia (tämä taisi olla säädettävissä?) ennen herätystä ja herätysääneksi olen asettanut radion. Ainut miinuspuoli on, että jään kuuntelemaan radiota enkä nouse heti ylös... 


14 kommenttia:

  1. Meillä on kyllä niin sama maku sävyjen suhteen! Kaikki noi värikosmetiikkajutut sopis myös mulle! :D

    VastaaPoista
  2. Mulla oli vahingossa melkein ostolakkokuukausi helmikuussa. Viimeisenä päivänä kävin Porissa Emotionissa ja Sooksessa ja siellä oli kaikkea kivaa -40 % ja enemmän. No, sitä sattuu. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, noin voi käydä! : ) Kumma juttu, että silloin kun tietoisesti yrittää olla ostamatta mitään, nenän eteen ilmestyy koko ajan houkutuksia...

      Poista
  3. Aivan ihana tuo YSL:n puna! ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se todellakin on! Tarvittiin muuten aika paljon itsehillintää vain yhden ostamiseen, muutama muukin sävy vähän houkutteli..

      Poista
  4. Aivan ihanat lempparit! Tuo YSL:n puna on tosiaan todella herkullisen näköinen.
    Mun _täytyy_ saada tuo theBalmin korostaja! :D

    Tykkään näistä koostepostauksista tosi paljon! Mua on vähän hymyilyttänyt välillä blogiasi lukiessa, kun välillä on kausia, kun postaat lähes viikoittain jostain mua kiinnostavasta tuotteesta. :) Tai sitten meillä on joku yhteinen lemppari samaan aikaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi kiva kuulla, että tykkäät näistä!
      Heh, meillä taitaa olla vähän samanlainen maku, sinäkin niin usein postailet mua kiinnostavista tuotteista! : ) (S&G:n Glow All Out muuten edelleen hankkimatta...) Ja kyllä, sun ON saatava theBalmin Cindy!

      Poista
  5. Mulla on tuo Mua:n paletti kans. Tykkään kovasti. Semmoinen helppo arkipaletti. =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä se tosiaan on! Kun pigmenttiä ei ole pelottavan paljon, edes sutiminen vähänsinnepäin ei haittaa ; )

      Poista
  6. Graah!!! Sulla on toi Cindy-Lou!!! Kadekadekadekadekade!!! Se on FU:lta loppu ja olen laittanut sen seurantaan mutta ei ole mitään kuulunut ja välillä on pakko ollut käydä itse tarkistaan, että joo-o, edelleen on loppu varastosta. :-( Olisin tilannut suoraan theBalmilta mutta just nyt on budjetti niin tiukilla ettei pysty. Mutta mä haluuu-uu-uun sen! ;-)

    Komppaan Päiviä, minäkin aina erityisesti odotan näitä sun koosteita. Olen jo muutamankin hankinnan tehnyt niiden perusteella ja yleisesti ottaen sulla on näissä aina vähintään yksi tuote joka mua kiinnostaa erityisesti ja menee sinne "kiinnostaa kovasti"-listalle. Aika usein enemmänkin kuin yksi. :-D Usein sulla on myös sellaisia tuotteita joita mulla jo on/on ollut ja joista olen kanssa tykännyt. Tässäkin postauksessa olevat meikkituotteet voisin mielelläni kotiuttaa vaikka kaikki väriensä puolesta, aivan ihania!

    Minä sain muuten kanssa joulupukilta justiinkin tuon saman herätysvalon. Mulla on vähän ollut säätämistä sen kanssa, että olen löytänyt valolle sopivan kirkkauden niin, että ei tule pää kipeäksi. Mulla on ollut herätysäänenä se lintujen liverrys, mutta toistaiseksi en ole tuota käyttänyt herätykseen kuin yövuorojen jälkeen ja varmistuksena on ollut lisäksi herätys kännykällä. ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kurjuus, onko se Cindy sieltäkin loppu! : ( Minä ostin omani kosmetik4lessiltä eikä sitä sielläkään tällä hetkellä näy. On se vaan niin ihana.. ja kyllä sä vielä sen saat! Kannattaa seurata myös noita k4l:n sivuja, postikulut ei oo kamalat (ja tietty otat samaan syssyyn jotain kivaa halpaa essenceltä ;)

      Voi miten ihana kuulla, teen siis ehdottomasti näitä jatkossakin! Mulla on myös HALUAN-lista aina auki blogeja lukiessa ja voi ei miten se pitenee aina vaan : D Tää on vaarallista puuhaa. Ja meilläkin on selvästi aika samanlainen maku! Eli ihan mahtava!

      Siis joo, minäki säätelin sitä valoa pitkään! Lintuäänet oli ekana kokeilussa, mutta näin vaan unta jostain sademetsistä ja vedin tyytyväisenä sikeitä : D Radiosta tulee sen verran monimuotoista meteliä että herään paremmin - tosin on mullakin kännykän herätys heti perään, sen verran aamu-uninen oon...

      Poista
  7. Nyyh, vähän itkettää (ainakin henkisesti) kun tiputin mun Mary Lou-Manizerin ja nyt se on ihan höttösenä tuolla eikä sitä oo kiva availla. En jaksa millään ruveta sitä itse korjaamaan joten täytyy vaan elää ton hajonneen kanssa niin kauan että saa tilattua uuden tilalle. NYYH.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei! : ( Jos et jaksa alkaa pressailla sitä alkoholin kanssa, kokeile hienontaa ihan jauhoksi ja siirtää se pieneen irtopuuterirasiaan? Ainakin Duroylla on sellanen!

      Poista