6.10.2014

Mustaa oopiumia

Minun oli tarkoitus kirjoitella tänään jostain ihan muusta mutta nyt ei kuulkaa pysty. Tein tänään jotain lähes historiallista - ostin itse itselleni hajuveden. Tuoksut ovat perinteisesti olleet sellaisia kosmetiikkatuotteita, joita olen saanut joulu- tai synttärilahjoiksi. Kun poikaystävällä on ollut muutama minulle mieleinen tuoksu tiedossa, hän on mielellään ostanut joululahjaksi hajuveden. Vuodenvaihteessa käyttöön otettu tuoksu muistuttaa myöhemmin myös vuosipäivästämme, joku osuu samoihin aikoihin. Tuoksut yhdistyvät ainakin minulla niin voimakkaasti aikoihin ja tapahtumiin, että yritän ottaa uuden tuoksun käyttöön aina kun jotain mukavaa on meneillään!


Mutta siihen uuteen tuoksuihastukseeni - tämän tumman kaunottaren kanssa kävi ennenkuulumattomasti. Minulla oli hetki ylimääräistä aikaa paikallisessa Forumissa, pyörähdin Kicksissä ja kun olin menossa kassalle kahden kynsilakan kanssa, kurvasin tuoksuhyllyn kautta. Mukava myyjä kysyi mieltymyksistäni ja tuoksuttelin parit lempparimerkkieni Lanvinin ja Cleanin tuoksut läpi ja kerroin käyttäväni syksyisin melko mausteisia tuoksuja. Kun hän mainitsi YSL:n uusimman tuoksun, Black Opiumin, hihkaisin ehkä turhankin innokkaasti "ainiin se, sitä hei oon halunnut haistaa!"

Luulen, että myyjällä on ollut hauskaa seuratessaan reaktioitani. Silmäni suurenivat kun nuuhkaisin tuoksulappusta. "Oo miten ihana". Seuraavaksi testaus omalla ihollani. "Joo. Siis joo. Ahh". En muista milloin viimeksi jokin tuoksu olisi iskenyt ihan alkutuoksusta lähtien näin täysillä. Black Opium on ihan täydellinen syys- ja talvituoksu minulle. Pehmeän mausteinen ja syvä tuoksu, josta helpoiten erottaa vaniljan, kahvin sekä jasmiinin. Tuoksun kerrotaan sisältävän myös päärynää, setripuuta, appelsiinikukkaa ja patsulia. Kuvauksesta löytyy myös pink pepper, jota rehellisesti sanottuna en osaa kääntää. Roseepippuri, punapippuri, chili..? Miten vain, yhdistelmä toimii ja vetoaa minuun ihan täysillä!


Olen tuoksutellut alkuperäsitä Opiumia niin kauan aikaa sitten, ettei nenäni enää oikein muista sitä. Uusi Black Opium erottuu siitä kuitenkin selvästi eniten makeudellaan. Tämä ei ole hyökkäävän mausteinen vaan yllättävänkin makea hetken iholla oltuaan. Olen kuullut Black Opiumia verrattavan ainakin Lancômen La Vie Est Belleen, mutta minun ihollani tämä tuo ensimmäisenä mieleen Lancômen Hypnôsen. YSL vaan on pehmämpi ja kahvintuoksu tuo siihen aivan ihanan vivahteen.

Tuoksun pullokin on mielestäni kiva. Vaikka olen niin kovin vaaleiden ja tyttömäisten asioiden ja esineiden perään, tämä tumma, rosoisen kiiltelevällä pinnalla koristeltu pullo sopii täydellisesti tähän sanoisinko jopa viettelevään tuoksuun! Keskellä pulloa on pyöreä ikkuna, pidän siitä että jäljellä olevan nesteen määrän näkee pullosta - oli kyseessä mikä tuote tahansa.


Vaikka koen tämän enemmän ilta- kuin päivätuoksuksi, ei minusta tähän aikaan vuodesta mausteisten ja vähän vahvempienkaan tuoksujen käyttäminen päiväsaikaankaan ole ongelma. Ylipäänsä tuoksujen jaottelu päivän- ja vuodenajan mukaan on vähän keinotekoista. Antaa joo suuntaa sitä kaipaaville, mutta tuoksunhan saa valita ihan sen mukaan, mistä milloinkin itse sattuu pitämään.

Heti Black Opiumia nuuhkittuani tiesin, että tämä täytyy saada. Pienen hetken mietin josko jättäisin tuoksun joululahjatoiveisiini, mutta en malttanut. Harvoin koen rakkautta ensi nuuhkaisulla - ja tällä hetkellä Kicksissä sattui olemaan paljon tuoksuja -20%, vinkvink! 30 ml EdP:lle jäi hintaa 52 euroa, 50 ml saa muistaakseni maksamalla noin kympin lisää. Oliskohan pitänyt...

21 kommenttia:

  1. Nyt oli niin kuvaileva ja hehkuttava postaus, että pitääkin tästä siirtyä tuoksuttelemaan tuota näytettä mikä itseltä löytyy ja minkä jostain syystä täysin unohdin! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt heti testailemaan!! Miten oletkin voinut olla tuoksuttelematta tätä jos näytekin löytyy?! ;D

      Poista
    2. Tarina jatkuu..tuoksuttelin heti sitten kun niin kerta lupasin. Tuoksu oli kyllä ihana, mutta sitten 10 minuutin päästä alkoi ihan armoton kutina kitalaessa ja nenässä. Paheni sitä mukaa astmakohtaukseksi että äkkiä suihkuun ja pesemään kaikki mahdollinen ihosta pois. Nyt reilun tunnin jälkeen ei enää kutittele ja tuoksukin on yhä hyvin mietona tallessa, mutta ei tainnut tulla minun tuoksua tästä :( :D

      Poista
    3. Hui kamala! Ootko aiemminki reagoinu noin vahvasti tuoksuille? Näiden kaikkien satojen allergioideni kanssa oon kyllä tosi ilonen siitä, että tuoksut harvemmin aiheuttavat mitään kohtauksia, mitä nyt joistain tulee päänsärky.. Astmakin on tällä hetkellä lähes oireeton! (puuta koputtamaan)

      Poista
    4. Mukava kuulla, että tuoksut on se osasto mistä voit nauttia :) Ei ole tainnut ihan näin vahvasti tulla mitään ikinä, mutta enhän mä missään tyttöjen kanssa voisi esim. solussa asua, kun olis koko ajan voiteita, hajuvesiä jnejne. mitkä sitten aiheuttais ties mitä kohtauksia, se nyt on ollut aina tiedossa :) Mutta tämä nopea tuoksuttelun aiheuttama reaktio kyllä yllätti!

      Poista
  2. Just eilen nuuhkuttelin tuota ja aaah miten ihana se on! Itelle tuli ihan lakritsijäätelö mieleen omalla iholla... :D

    Tuoksu ei muuttunut myöskään tunkkaiseksi tai jyrkäksi muutaman tunnin päästä, kuten joillain vahvoilla tuoksuilla on tapana. Tuo on itsellä kyllä ehdottomasti hankintalistalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ihana todellakin! Jännä juttu näiden tuoksujen käyttäytyminen iholla, minä kun en saa omalla ihollani yhtään lakritsista kiinni mutta jotkut ovat verranneet tätä Dieselin Loverdoseen joten pakko tästäkin kai jokin lakritsivivahde on löytyä :D Mutta nuo kahvi ja vanilja pohjalla, ahh!

      Poista
  3. Tämä on täydellinen<3 Suihkautin sitä nopeasti tänään kun pyörähdin töissä, ja se edelleen tuoksuu ihollani. Jee! Nam <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On kyllä pysynyt mullakin jo monen monta tuntia! Tästä taisi tulla mulle loppuvuoden THE tuoksu :)

      Poista
  4. Miten paljon tekstiä hajuvedestä saakaan kirjoitettua... :D Ja veikkaan että lisääkin voisit tästä vielä kertoa jos joku kysyisi. :) Itse en ole käyttänyt hajuvesiä muutamaan vuoteen ollenkaan, mutta ikisuosikkina mulla on Nina Riccin punainen omenanmuotoinen hajuvesi, joka kantaa nimeä Nina. Se on myös mun mummon suosikki. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä vain, tästä mulla kyllä riittää asiaa! :)
      Muistan käyttäneeni joskus näytteen tuosta Nina Riccin ompputuoksusta ja tykkäsin! Tosi ihana juttu, että sun mummolla on sama suosikki. Jospa tullut suvun kautta tuoksumieltymys ;)

      Poista
  5. Vitsit, kun en ole vielä ehtinyt tätä nuuhkimaan. Jos tässä tuoksuu mun nenään kahvi, niin pakko-ostos. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt kuule nuuhkimaan! Syvä kahvin aromi tuntuu taittuvan monen nenässä lakritsiseksi, mutta minä kyllä erotan tuosta kahvinkin! :)

      Poista
  6. Olen niin käsittämättömän hulluna Black Opiumiin, että minusta on niin mahtavaa bongailla muiden postauksia tästä ihanuudesta. Yleensä pidän siitä, että minulla ei ole ihan samoja juttuja muiden kanssa, mutta Black Opium on niin ihana, että nautin siitä, että muutkin ymmärtävät sen.:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, Aamu! :D Ja osaan kyllä samaistua tuohon tuoksun kanssa erottautumiseen - yleensä ei ole yhtään kiva, jos tuttavapiiristä joka toisella on sama tuoksu...

      Poista
  7. Monet ovat tästä tuoksusta tykänneet, mutta itse silittelen edelleen rakastavasti pikkumusta-pulloa. Black Opium ei ollut mun juttu. Onnittelut kuitenkin siitä, että löysit sulle sopivan tuoksun :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuoksuissa kyllä kiinnostavinta on ehkä se, että ne käyttäytyvät eri ihmisten ihoilla eri tavoin - ja mieltymyksiäkin on onneksi niin monia, että tuoksuja löytyy joka lähtöön! :)

      Poista
  8. Oih ja voih. Olen kuolannut tätä blogeista ja naistenlehtien sivuilta jo hetken, mutta en ole päässyt tuoksuttelemaan. Jotenkin vain itsellä on sellainen kutina, että tää voisi hyvinkin olla myös mun se THE Syystuoksu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla oli aivan sama fiilis kun luin kuvauksia tästä tuoksusta! Onneksi myyjä esitteli tämän minulle, rakastuin nimittäin välittömästi ja olin varsin helppo kohde myyjälle :D Nyt kauppaan ja tuoksuttelemaan! ;)

      Poista
  9. Harmi, että tämä tuoksui ihollani karmivalta. Tykkäsin tuoksusta pullossa ja siitä lopputuoksusta ihollani, mutta huh, en kestäisi sitä väliaikaa jonka se minulla tuoksuu ihan myrkyltä. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä juuri on se jännä juttu tuoksuissa! Suorastaan hämmentävää, miten jotkut tuoksuvat niiiiin erilaiselta eri ihmisillä. Harmi, ettei sopinut sulle :( Onneksi tuoksuja riittää!

      Poista