16.2.2015

Kuivaihoisen yövoideylistys

Huomasin loppuvuodesta, että kas kummaa, yövoidejemmani huutaa täydennystä. Sähköpostiin sattui kilahtamaan samoihin aikoihin alennuskoodi feeluniquelle, joten siirryin sivuille selailemaan kasvovoiteita. Aikalailla hetken mielijohteesta nappasin koriin Eucerinin kuivalle iholle tarkoitetun Replenishing Night Face Creamin, jonka hinta oli jo ilman alennusta hyvin kohtuullinen. Kerrankin hetkellinen ostoshurmio kannatti - olen aivan ihastunut tähän kuivan ihon tehokkaasti pehmentävään yövoiteeseen!



 Otin tämän käyttöön tammikuun puolenvälin tienoilla mutta en uskaltanut listata tätä vielä viime kuun suosikkituotteisiin, sillä kasvojenhoitotuotteiden kanssa ihoni tarvitsee vähintään sen pari viikkoa kertoakseen tuomionsa. Ureaa, glyseriiniä ja laktaattia sisältävä paksuhko, tuoksuton voide pehmentää kuivan, hilseilevän ihon todella tehokkaasti. Kuivat kohdat kasvoissani ovat kadonneet tyystin ja pitkienkin yöunien jälkeen kasvojeni iho on vielä herätessänikin kosteutetun tuntuinen. Apteekkikosmetiikalle tyypillisesti pakkaus on melko vaatimattoman näköinen, mutta tuubi on minulle hyvin mieleinen pakkausmuoto! Tuubista tursottaminen on paljon hygieenisempää kuin sormien sörkkiminen avoimeen purkkiin.
Viime aikoina monia geelimäisiä voiteita käyttäneenä tämän levitys tuntui aluksi jokseenkin vaivalloiselta. Kevyempiin voiteisiin tottunut huomaa eron heti; vaikka tämä kuivan ihon tehoyövoide levittyy mukavasti ihoon imeytyen, ei se tietenkään liu'u iholla emulsioiden tavoin. Kuiva ihoni myös imee tätä itseensä sellaista vauhtia, että levitys tuntuu heti epämiellyttävältä jos voide alkaa huveta hyppysistä. Minun yövoiteeni saa mielellään jättää ihon hieman rasvaisen tuntuiseksi, kevyen geelimäiset tuotteet eivät vaan yksinään mitenkään riitä iholleni. Jos et pidä yötä vastenkaan siitä rasvaisesta tunteesta kasvoilla, tuskin tykkäät tästä. Myöskään pelkästään pienestä pintakuivuudesta kärsiville en uskalla tätä suin päin suositella. Kuivakasvoiset kohtalontoverini sen sijaan, teille todellakin suosittelen!

Vaikka kesäksi minulle varmasti riittää kevyempikin yövoide, olen tähän ihastuttuani hommaamassa jo tokan tuubin jemmaan. Tulee niitä kuivia päiviä muulloinkin kuin talvipakkasilla! Olen selannut kaikki muistamani kotimaiset apteettituotteita myyvät verkkokaupat läpi sekä kurkannut parin lähimmän apteekin hyllyille, mutta enpä ole tätä voidetta löytänyt. Näinköhän tätä siis tuodaan Suomeen ollenkaan - mikä olisi kyllä hassua, täällähän meitä kuivia tyyppejä on vaikka kuinka paljon. Feeluniquesta tämän saa onneksi kivaan hintaan (alle 16€) ja vieläpä ilman postikuluja, joten ei tähän käsiksi pääsemiseen kummempia taikoja tarvita.
Kertokaa jooko muut kuivaihoiset minkä voiteiden avulla te selviätte kevääseen asti?

1 kommentti:

  1. 8 kommenttia Kuivaihoisen yövoideylistys


    Jonna H.
    16.2.2015 at 20:44 (4 kuukautta ago)
    Mun ajoittain atooppinen mies tykkää tästä voiteesta tosi paljon. :) Yksi tuubi jo kulutettu tänä talvena loppuun.

    Vastaa

    HELENA
    16.2.2015 at 21:51 (4 kuukautta ago)
    Kiva kuulla että tää on löydetty sielläkin! Tilaatteko tekin ulkomailta vai onko tätä löytynyt jostain päin Suomea?

    Vastaa

    Emma
    16.2.2015 at 21:15 (4 kuukautta ago)
    Pitääpä pistää muistiin tämä! Mulla ihon hilseilyä on auttanut tosi paljon Lushin Full of Grace -palaseerumi, hieron sitä kuivimpiin kohtiin (kulmakarvojen väli, poskipäät, nenä) ja lisään kosteusvoiteen päälle. Oon tykännyt kovasti L’Occitanen Immortelle-voiteesta (ja aion vielä kokeilla sitä Sheaa) sekä Biodrogan 24h Intense Moisture Jotain Öö Vaikea Nimi -voiteesta. :)

    Vastaa

    HELENA
    16.2.2015 at 21:53 (4 kuukautta ago)
    Mä niiiin kokeilisin Lushin Full of Gracea jos en olis näin allerginen! Manteliöljyä siinä tais ainakin olla… Noi kaksi muuta on mulle vieraita, pitääpä mennä googlettelemaan :) Kiitti vinkeistä!

    Vastaa

    Nunnu
    16.2.2015 at 21:42 (4 kuukautta ago)
    PItääpä ottaa testiin tämä voide :) Eucerinin aquaphor voide on kans tosi huippu, käytän sitä juurikin naaman rohtumiin ja huulille!

    Vastaa

    HELENA
    16.2.2015 at 21:54 (4 kuukautta ago)
    Aquaphor löytyy täältäkin! Ihan huippua kuiville huulille ja kyynärpäille :)

    Vastaa

    säpä
    16.2.2015 at 22:08 (4 kuukautta ago)
    Mä olen tykästynyt The Body Shopin Vitamin E -sarjan öljyseerumiin, en nyt tähän hätään muista tarkkaa nimeä. :D Olen käyttänyt sitä vähän kuuriluontoisesti aina, kun iho pääsee kuivumaan liikaa. Tuo tekee ainakin mun hilseilevälle iholleni ihmeitä parissa illassa. :)

    Vastaa

    Helena
    17.2.2015 at 22:15 (4 kuukautta ago)
    Taidan tietää mitä TBS:n seerumia tarkoitat! Tuo kuulostaa ainakin yhdeltä vehnänalkioöljyä sisältävältä seerumilta, jota joskus tutkailin :) Harmi vaan, että itselleni se ei INCI:nsä puolesta sopinut! Uskon kuitenkin, että monet kuivaihoiset voisivat löytää siitä avun, vaikutti hyvältä!

    Vastaa

    VastaaPoista