8.3.2015

Colab - vihdoin näkymätön kuivashampoo!


Nyt etenkin tummahiuksiset huomio! Kuivashampoon käyttäjien suurin valituksenaihe tuntuu olevan valkoisen, jauhomaisen jäljen jääminen hiusten tyveen - blondina en itse juurikaan tästä ongelmasta kärsi, mutta kuivashampoota kulutan ahkerasti. Batistea olen käyttänyt loppuun usean purkin ja toistaiseksi kokeilematta olevat tuoksut huokuttelevat jatkamaan saman merkin kanssa. Vuoden lopussa nappasin kuitenkin feelunique-tilaukseeni mukaan kaksi minikokoista kuivashampoota uudelta merkiltä nimeltään Colab.


Colab-merkin takana hääräävistä henkilöistä löytyy ihanan maanläheinen brittimalli Ruth Crilly, joka paljastaa kosmetiikkasuosikkejaan blogissaan sekä YouTube-kanavallaan nimellä A Model Recommends. Kun useat brittibloggaajat tuntuivat hehkuttavan näitä uusia kuivashampoita varsin aidonoloisesti, päätin minäkin kokeilla. Tuoksuvaihtoehtoja löytyy viisi: Tokyo, London, New York, Paris ja Rio.
Tuoksuja kuvaillaan seuraavasti:
TokyoOriental accents of orchid & mandarin with an aromatic base of sandalwood.
LondonA classic yet contemporary fragrance of bergamot, musk and magnolia.
New YorkFruity fragrance. A fresh & fruity scent of apple & melon with a light amber finish.
ParisFloral Fragrance. An enchanting floral bouquet of jasmine & rose with a touch of patchouli.
RioTropical fragrance. A carnival of tropical notes with papaya, pineapple & heart of cassis.

Minä valitsin itämaisen kukkaistuoksun sisältävän Tokyon sekä klassisen myskisen Londonin. Colabit lanseerattiin muistaakseni joskus loppusyksystä, nyt tämän ekan version lisäksi näistä kuivashampoista on saatavilla myös Extreme Volume -versiot. En yhtään ihmettele tuota pikaista lisälanseerausta, sillä ainakin tällaiselle Batisteen tottuneelle nämä ekat Colabit tuovat tukkaan tuuheutta hyvin minimaalisesti. Kovin rasvaista päätä nämä eivät myöskään pelasta. Mutta se suurin plussa näissä - näkymättömyys! Tuntuu, että vaikka kuinka innostuisi sumuttelemaan, päänahkaan ei vaan voi saada aikaiseksi sitä monen (syystäkin) inhoamaa valkoista efektiä. Purkin kyljessä tönöttävä teksti "sheer invisible" todellakin pitää paikkansa. Vaikka tämä ei poista rasvaisuuden tuntua hiuksista yhtä tehokkaasti kuin Batistet, hiukset jäävät ihanan ilmavan tuntuisiksi ja sitä tunnetta ei töhnää tukkaan jättävien kuivashampoiden kanssa tosiaan saa. Olen käyttänyt näitä tokan päivän tukkaan, kolmatta en osaa olla pesemättä vaikka päänahkani ei kovin paljon rasvoitukaan.


Näkymättömyys on kaikille plussaa, heikohko öljyisyyden poistaminen miinusta niille, joilla tyvi rasvoittuu runsaasti, ilmavuuden tuntu hiuksissa ehdoton plussa, saatavuus meille suomalaisille miinus (tosin ainakin se feelunique postittaa Suomeen), hinta plussaa (pieni purkki alle 3€ ja iso alle 5€, Extreme Volumet hitusen kalliimpia) ja tuoksu, no plus tai miinus mieltymyksestä riippuen. Vaihtoehtojahan on useampi, mutta tuoksut ovat hyvin voimakkaita. Näitä käyttäessäni tuoksu tuntuu leijailevan mukana ihan koko päivän. Tosin olenkin sukua vainukoirille, en tiedä miten normaali-ihmiset reagoivat...
Onko joku muukin jo kokeillut Colabia?
Entä mikä on teidän ehdoton kuivashampoosuosikkinne?
(minä liputan edelleen Batisten XXL Volumen puolesta!)

1 kommentti:

  1. 11 kommenttia Colab – vihdoin näkymätön kuivashampoo!


    Pirkon Paletilta
    9.3.2015 at 10:22 (4 kuukautta ago)
    Tämä menee kyllä testiin! <3

    Vastaa

    Helena
    10.3.2015 at 22:29 (4 kuukautta ago)
    Jes, toivottavasti osoittautuu sielläkin toimivaksi! :)

    Vastaa

    Jonna H.
    9.3.2015 at 12:42 (4 kuukautta ago)
    Kuulostaa hyvältä. Mä en ole oikeastaan löytänyt mun kuivashampoo suosikkia, kun monet onnistuu näyttämään mun tyvessä lähinnä hilseeltä. :D Myös paljon kehuttu Batiste, joten nää todellakin kiinnostaa.

    Vastaa

    Helena
    10.3.2015 at 22:30 (4 kuukautta ago)
    Joo Batistekin on valkoista näihin verrattuna! Kannattaa kokeilla! :)

    Vastaa

    Marieann
    10.3.2015 at 03:13 (4 kuukautta ago)
    Kiitti vinkistä, piti heti mennä tekemään tilaus :D Toivottavasti tää ois vihdoin se täydellinen kuivashampoo, kun tuntuu että ne tummalle tukallekin suunnatut shampoot jättää sellasen vaaleenruskeen töhnän päähän. Täytyy pitää sormet ristissä ja toivoa parasta!

    Vastaa

    Helena
    10.3.2015 at 22:33 (4 kuukautta ago)
    Mun päähän nämä eivät jätä yhtään mitään, joten toivoa sopii, että toimivat sullakin! :) Oon itse aika vaalea ja oli muuten pakko kokeilla suihkuttaa Colabia mustalle kankaalle – paksun kerroksen sai tehdä, että pyykkiin menvään sukkaan sai vaaleaa näkymään :D

    Vastaa

    Marieann
    25.3.2015 at 13:41 (3 kuukautta ago)
    Haha :D Vihdoinkin sain oman putelin käsiini, ja vähän kyllä petyin kun ainakin ekalla kokeilukerralla tukkaan jäin vitivalkoinen viiru. En tiedä missä vika, ehkä mä en vaan osaa :D Täytyy vielä jatkaa testailua! Muuten kyllä vaikutti hyvältä ja tuoksu on kivaa vaihtelua, kun oon monta vuotta samaa Batistea käyttäny.

    Vastaa

    Helena
    26.3.2015 at 23:44 (3 kuukautta ago)
    Voi ei! Mä vielä niin innostuin, kun mustaan kankaaseenkaan ei jäänyt valkoista jälkeä :D Jos sulla on ollut tapana suihkuttaa osioihin ylös-alas-suuntautuvin suihkauksin tai purkkia paikallaan pitäen niin kokeile vielä käydä hiuksiin suitut jakaukset läpi niiden suuntaisin suihkauksin, minkä jälkeen hierot aineen sormin päänahkaan. Voi kun tää toimis sullakin, mä oon ollut niin hirveen tyytyväinen näiden värittömyyteen!

    Vastaa

    marieann
    2.4.2015 at 17:22 (3 kuukautta ago)
    Hei jes, toi jakauksiin suihkutus tosiaan toimii! Miten en ookkaan ite tajunnu että myös noin voi tehdä :D Nyt mun ei tartte enää hangata sitä kuivashampoota pois pyyhkeellä joka kerta.
    Kiitos vinkistä! :)


    Linda
    10.3.2015 at 15:48 (4 kuukautta ago)
    Vitsi mua nauratti tuo sukua vainukoirille, itse olen samanlainen! :’D Yleensä mun ensimmäiset sanat kotiin tullessa on ’siis mikä täällä haisee?!’ (vaihtoehdot yleensä roskis, pyykkikori, joku haiseva ruoka tms., jota normaali-ihminen ei haista), ja vastauksena saan silmienpyörittelyä. :’D

    Vastaa

    Helena
    10.3.2015 at 22:36 (4 kuukautta ago)
    No joo! Mäkin olen selkeästi saanut hajuaistin osalta jotain ekstraa :D Oon tosi tarkkanenänen, haistan miedoimmatkin hajut mutta en oo mitenkään erityisen hyvä tunnistamaan niitä – hajuvesistä en tosiaan erota kaikkia nuotteja :P

    Vastaa

    VastaaPoista