31.1.2016

Tammikuun lempparit


Hei kuun viimeinen päivä! Tammikuu on mennyt todella nopeasti, tuntuu että olisin ihan vastikään listannut joulukuun käytetyimpiä tuotteitani..

tammikuu5

Tässä kuussa kuiva pakkasilma vaikutti suuresti tuotekaartiin, johon tukeuduin yhä uudelleen ja uudelleen. Ihoni kuivuu talvisin hyvin herkästi ja joudun kosteuttamaan sitä päästä varpaisiin.

tammikuu3

Tilasin Too Faced:n HangoverX Replenishing Face Primer -pohjustajan alkusyksystä ja se on tuon ostospostauksen jälkeen esiitynyt ainakin yhdessä lempparit-postauksessakin. Mm. ihoa hellivää kookosvettä sisältävä kasvojenpohjustaja lupaa kosteuttaa, silottaa ja kirkastaa ihoa - eli nimensä mukaisesti herättää ihon raikkaamman näköiseksi myös silloin, kun olo ei ehkä sitä ole..

tammikuu2

Tämä Marc Jacobsin Under(cover) Perfecting Coconut Face Primer -pohjustajaan monen vertaama tuote on ollut nyt talvella kovassa käytössä. Kerrankin pohjustaja, joka tekee kaiken mitä lupaa! Kevyt emulsio imeytyy nopeasti ja jättää ihon raikkaaksi ja kosteutetun tuntuiseksi. Usein saatan pestä ja kosteuttaa kasvojen ihon heti kun herään mutta meikata vasta parin tunnin kuluttua. Lisäkosteutus jo tuon tauon jälkeen tuntuu hyvältä! Iho ei jää lainkaan rasvaisen tuntuiseksi joten uskoisin tämän sopivan lähes kaikille ihotyypeille. Myös rasvoittuva iho voi olla ajoittain kosteusköyhä! 

tammikuu7

NARS Sheer Glow on meikkivoide, jonka kanssa olen saanut tapella. Ensinnäkin, nimen ei kannata antaa hämätä: tämä ei ole sheer eikä glowy. En ymmärrä mitä tämän nimeämisen kanssa on ajateltu. Ainakin minun ihollani Sheer Glow'lla saa lähes täyspeittävän, puolimatan pohjan. Tällä meikkivoiteella vaan tuntuu olevan oma tahto ja ilman että olen huomannut mitään yhteyttä kosteusvoiteiden tai pohjustajien kanssa, tämä karkailee usein etenkin nenän alueelta ennen aikojaan ja korostaa ikävästi ihohuokosiani, joiden kanssa minulla ei normaalisti ole lainkaan ongelmia. Mutta, silloin kun pohja pysyy ja levittyy kauniisti, se saa ihon näyttämään aikalailla täydelliseltä!

En edelleenkään ole perillä mitkä kaikki tekijät vaikuttavat tämän meikkivoiteen temppuihin, mutta levitystapa nyt luonnollisesti on tärkeä tekijä pohjan tekemisessä. Useimmiten Sheer Glow käyttäytyy kauniisti kun olen levittänyt sen kostealla Beautyblenderillä*. Ja nimenomaan painelemalla ja töpöttelemällä! En ole kokeillut monia BB:n haastajia mutta tämä alkuperäinen on minulle kyllä edelleen selvästi ykkönen. Sheer Glow -meikkivoiteesta minulla on vaalein saatavilla oleva sävy Siberia. Tämä taitaa olla vaalein omistamani meikkivoiteeni, jota sekoittelenkin usein muihin voiteisiin. Nyt keskellä talvea sävy menee minulle sinällään.

tammikuu4

Myös Physicians Formula Happy Booster Glow & Mood Boosting Powder on varmasti näkynyt lemppareissani joskus aiemmin. Physicians Formula tekee mahtavia puutereita, harmi ettei merkki ole myynnissä Suomessa! Omani olen ostanut iHerbistä. Happy Booster -sarjassa on ainakin myös poskipunia, jotka näyttävät hyvin samanlaisilta mutta tämä nimeomainen on Glow & Mood Boosting Powder eli heleyttävä puuteri. Sävyjä on saatavilla neljä, joista minulla on Translucent. 

tammikuu13

Tämä on hyvin kaunis, himmeällä kimalteella hohtava puuteri, joka menee poskipunasta kun olen kalpeimmillani. Kimaltavia korostuspuutereita karttava nopean arkimeikin ystävä varmasti tykästyy tähän tuotteeseen! Puuteri on todella pehmeää ja hienojakoista ja sävy äärettömän vaivattomasti iholle levittyvä. Kaikissa sävyissä on pinkki sydän, tummemmissa sävyissä beigen ja ruskean sävyt vaihtelevat. 

tammikuu6

Tottakai joululahjaksi saamani Urban Decayn Naked Smoky -paletti on ollut alkuvuodesta kovassa käytössä! Savukuvioinen, muovinen paletti ei ilmestymishetkellään minua sytyttänyt mutta nyt olen oppinut pitämään myös paletin pakkauksesta.

tammikuu1

Urban Decay on ehdottomasti yksi suosikki luomivärimerkeistäni jos ei jopa se ykkössuosikki. Paletista ainoastaan yksi sävy tuotti pettymyksen: vasemmalta kolmas Radar on läpikuultavampi kuin mitä toivoin eikä levity iholle yhtä vaivattomasti kuin muut sävyt.  

tammikuu11

Kun sain paletin käsiini, oletin tämän olevan minulle se iltameikkipaletti, johon tartun vain kun haluan näyttävän, tumman smoky-meikin. Mutta katsokaa noita oikealla olevia mattasävyjä! Mattasävyt on laitettu kätevästi kaikki vierekkäin ja niillä olen tehnyt monena aamuna myös pikaisen, neutraalin arkimeikin. Myös yksinkertainen juhlameikki syntyy tekemällä noilla mahtavilla, pigmenttisillä mattasävyillä korostukset ja varjostukset silmiin ja lisäämällä luomille yhden tai kaksi shimmeristä sävyä paletista. Esimerkiksi upea vihreän, taupen ja hopean sävyissä hohtava Armor koko liikkuvalle luomelle ja ulkonurkkaa v:n muodossa syventämään musta Black Market.

tammikuu10

Viime aikoina olen herännyt siihen, että pinseteissä on eroja. En ole koskaan ollut merkkiuskollinen pinsettieni suhteen mutta luulen hankkivani jossain vaiheessa toiset Tweezermanit. Tweezerman Fashion Chic Swirl Slant Tweezer* -pinseteillä tekee niin tarkkaa työtä, että vanhoilla kapistuksillani minimaalisten karvojen nyppinen tuntuu näiden jälkeen hermojaraastavalta. Isona plussana tietenkin mahdollisuus lähettää pinsetit valmistajalla terotettaviksi! Tweezerman valmistaa myös mm. leveällä keskikohdalla olevia sekä teräväkärkisiä pinsettejä.

tammikuu14

Kuten mainitsin, talvisin ihoni kuivuu aikalailla päästä varpaisiin. Hiuspohjani olen pitänyt tänä talvena kurissa ACO:n kosteuttavalla hiuspohjageelillä, joka vilahti jo tässä apteekkituotepostauksessa. Kutiavankin kuivaa ihoa rauhoittava tuote, joka ei jätä tahmaista tunnetta päänahkaan.

tammikuu12

Myös ACO Cold Cream esiintyi kuun puolenvälin apteekkituotepostauksessani. Cold Cream on luottotuotteeni pakkaskeleillä. Kun mittari näyttää reilusti miinusta, en työnnä nenääni ulos ilman tämän voiteen tuomaa suojaavaa kerrosta. Myös saunoessa poskipäitteni couperosa kaipaa suojausta. 

Sothys Nutri-Soothing Mask* oli esillä tässä postauksessa tutustuttuani ensimmäistä kertaa tämän ylellisen merkin ihonhoitotuotteisiin. Minituubi superkosteuttavaa ja -pehmentävää kasvonaamiota on tällä hetkellä pieni aarteeni ja aion jossain vaiheessa ostaa varmasti täysikokoisen tuubin kaappiin. 

tammikuu9

Liian pitkän tauon jälkeen olen taas innostunut kantamaan mukanani ranteessa Polar Loopia! Niinä päivinä kun en varsinaisesti harrasta liikuntaa, tulee minun nimittäin käveltyäkin liian vähän. Opiskelen ja teen istumatyötä, joten hyötyliikuntaa on syytäkin lisätä. Sen päivittäisen 10 000 askeleen tavoittelu on perfektionistille ihan toimiva keino, heh!

Oliko lemppareissani tuttuja tuotteita? Mitä te olette tehokäyttäneet viime viikkoina?


* tuote saatu blogin kautta

8 kommenttia:

  1. Naked Smoky on niiiiin ihana :) Olen koittanut sitä hiukan säästellä, mutta taitaa olla ihan turhaa. käytettäväksihän ne on tehty. Onko tuo Polar Loop hintansa väärti? Tekisi mieli se ostaa mutta pitäisi tietää hiukan enemmän, onko niin paljon hyötyä että tulee käytettyä? :)

    hanna
    www.hannamariav.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä turhaan jemmaile Smokya, toi on niiiin ihana ja ihmeellisen käytännöllinenkin paletti! ;) Mä ainakin oon kokenut Polar Loopin tosi kivaksi! Tällanen tilastoja ja lukujen vertailua rakastava perfektionisti saa hauskasti tsemppiä siitä, että alkaa ihan ärsyttää jos päivän tavote ei tule täyteen :'D Jos oot samanlainen tavoitteisiin pyrkijä niin uskon, että sullakin pysyy ranteessa ;)

      Poista
  2. Hei,

    olen tosi pitkään ollut aikeissa ostaa tuon NARSin Siberian, mutta olen yrittänyt toppuutella itseäni, kun sattuu olemaan kaapit kallellaan väärän sävyisiä meikkivoiteita. Olen tosi vaalea ja keltapohjainen ja ulkomaalaisia arvosteluja lukiessani tämä olisi silloin sopiva. Alkoi nyt vaan hieman epäilyttämään, kun muistelisin, että olisit sanonut olevasi punapohjainen. Hehkutat myös usein Lumenen CC-voidetta, joten osaatko verrata tätä siihen. Lumenen CC-voide on minulle aivan liian tumma ja sen lisäksi myös aivan possunpinkki naamalla. En haluaisi enää yhtään liian punaista ja liian tummaa meikkivoidetta kokoelmiini. Etenkään kun tämä ei ole sieltä edullisimmasta päästä.

    -Marja-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka Marja! Mä olen tosiaan myöskin supervaalea ja pohja on aikalailla neutraali - sekottelen Lumene CC:n joukkoon usein jotain keltasempaa, koska minullakin se vetää helposti punaseen vaikken ihan selvästi keltapohjainen olekaan! NARSin Siberia on kyllä todella vaalea ja huomattavasti keltapohjainen, vaikka minä neutraalinakin pystyn sitä käyttämään :) Uskon, että on kyllä sulle sopiva sävy! Ja tiedän tuskan - monia mielenkiintoisia meikkivoiteita ei saa mitenkään Suomesta ja siinähän sitten riskillä koitat tilata oikean sävyn : /

      Poista
  3. On kyllä täysin eri asia nyppiä kulmakarvoja Tweezermaneillä kuin jollain markettipinseteillä :D Ostin vihdoin tammikuussa itsekin tuon Naked Smoky paletin. Armor on kyllä todella ihana sävy! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, nyt minäkin ymmärrän hyvien pinsettien päälle! :'D Ja samaa mieltä, Armor on aivan ihana sävy!! Olen levittänyt sitä moneen arkimeikkiinkin kevyesti liikkuvalle luomelle vaaleiden varjostusten kanssa :)

      Poista
  4. Tweezermanin teräväkärkiset pinsetit on mun ehdottomat suosikit. Niissä todellakin on eroja! En kykene enää kulmiakaan nyppimään perinteisillä leveillä malleilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nonni, nyt pitää ostaa lisää Tweezermaneja..! :D

      Poista