19.3.2016

Minä kertaa kakskyt


Pirteää lauantaiaamua! Joku meni joskus toivomaan minultakin tätä et ehkä tiennyt minusta -tyylistä haastepostausta, joten tässäpä parikymmentä ehkä vähän vähemmän tärkeää ja kiinnostavaa asiaa minusta random facts about me -haasteen muodossa! Siinä minun saamassani haasteessa taidettiin tosin vaatia 25 kohtaa mutta viis vähemmänkin otti koville.


1. Olen onneton palloilulajeissa. Kaikki liikuntamuodot, joihin liittyy pallo, ovat vaan tosi vaikeita! Koululiikunnassa ei melkein muuta ollutkaan, mistä olen edelleen katkera.

2. Minulla on satoja (varmaan tuhansia) allergioita, joten minun on paljon helpompaa sanoa mitä saan syödä kuin mitä en.

3. Hei tätä ei taida vielä tietää kukaan! Myrskyluodon Maija on minulle tosi rakas sävellys - oikea mielentila ja vollotan ensimmäisen kymmenen sekunnin jälkeen.

4. Kauhean monet luulevat, että vaaleanpunainen on lempivärini. Eipäs kuin valkoinen!

5. Haaveilin lapsena (no oikeasti haaveilen edelleen) omasta lehmästä.

6. Kävin lapsena melkein seitsemän vuotta pianotunneilla mutta en ole soittanut niin pitkään aikaan mitään, että voisin sanoa osaavani. Harmi!

7. Vaikka horoskoopit ovat minulle vain hauskaa hömppää, osuvat kalojen persoonakuvaukset minuun usein tosi hyvin!

8. Minulla on vaaraton, silloin tällöin kovaa kipua rintakehän alueelle aiheuttava oireyhtymä, johon auttaisi lääkkeet, joille olen allerginen. Että kärsitään sit!

9. En IKINÄ astu kaivonkansien päälle.

10. Rakastan viiliä enkä ymmärrä miksi se on monien mielestä kuvottavaa! Siis se perus, maustamaton viili, ihanan raikasta!

11. Suostun pelaamaan Super Smash Brosia vain Kirbyllä. Ps. Nintendo 64!

12. Olen joissain - etenkin järjestelmällisyyteen liittyvissä - asioissa ärsyttävän pikkutarkka ja rakastan järjestelyä. Saatan esimerkiksi huomaamattani suoristaa kaverin kaapissa olevat juomalasit suoraan riviin ottaessani itselleni lasin. Joku vielä loukkaantuu tästä!

13. En syö punaista lihaa, kana on ruokavaliossani lääkärin määräyksestä. Kts. kohta 2. 

14. Bloggaajat rakastavat omaa naamaansa? Pakko, siitähän löytyy tuhansia kuvia. Kasvokuvat ovat minulle kamalin asia kauneusblogin kirjoittamisessa! Kunpa tuotteita voisi arvioida toisen iholla ;)

15. Olen oikea kotihiiri ja kaipaan säännöllisesti omaa rauhaa..

16. ..ja toisaalta taas silloin tällöin hirveä höpöttäjä, jonka kiinnostus ihmisiin saattaa tehdä simppeleistäkin keskusteluista parituntisia. 

17. Uuden kahvipaketin avaaminen on ehkä yksi parhaista asioista elämässä. Ah, se tuoksu! 

18. Minulla ei ole ajokorttia eikä sellaisen hankkiminen rehellisesti sanottuna kiinnosta yhtään, vaikka monien mielestä se kuuluukin jo yleissivistykseen. 

19. Haluaisin olla aamuihminen. Vinkkejä mahdottomalta tuntuvaan muutokseen otetaan oikein mielellään vastaan. 

20. Tämän taitaa kaikki jo tietää mutta en tykkää kesästä! Jo kaiken maailman kasviallergioideni takia joudun viettämään paljon aikaa sisätiloissa enkä yhtään tykkää siitä, ettei kuumuttaa pääsee karkuun! Talvella paleleminen on vain pukeutumiskysymys, helteellä mitään ei ole enää sen saralla tehtävissä jos on jo alasti. Että tervetuloa kevät ja siitepölykausi, odotan teitäkin innolla!


Hui, paljastuksia!
Tunnistiko joku itsensä jostain kohdasta?

21 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :o MÄ KIRJOTIN VÄÄRIN! Kiitos :'D

      Poista
    2. Miä jo ehin järkyttyä että ootko vaihtanu joukkuetta! ;)

      Poista
    3. No en sentään! Sekoilin! :D

      Poista
  2. Eksyin sattumalta sun blogiin ja tää postaus kyllä sai hymyn huulille!:) Taidan jäädä seurailee sua jatkossakin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa kuulla Maria, tervetuloa seurailemaan! :)

      Poista
  3. Myrsyluodon Maija <3 <3 <3 Täällä toinen vollattaja

    VastaaPoista
  4. Jep, paljon allekirjoitettavaa etenkin toi 2 : D Hiton allergiat. Btw, lehmä on ainoa eläin jolle en ole ollenkaan allerginen! : D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ♥ Hei, mulla oli kaksi, jollen en ollut; koira ja lehmä! Viis vuotta sitten päädyin kuitenkin tohon koiraan, vaikka sen lehmän haluaisinkin.. :D

      Poista
  5. Täällä toinen, joka ei tykkää kesästä. Joko on tukalan kuumaa ja hiostavaa tai sitten sataa koko ajan. Plus kaikki pistävät/purevat öttiäiset ärsyttävät. Öiden valoisuus aiheuttaa itselleni helposti unettomuutta. Huh, tulipas avauduttua :D mutta yleisen ilmapiirin mukaan kesästä "kuuluu" tykätä ja nauttia, tunnenkin välillä olevani kummajainen, kun en vaan tykkää...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes, toinen samanlainen! Minä KAMMOAN ampiaisia ja muita ötököitä, joten kesä ei todellakaan ole lempiaikaani.. Kaikki tosiaan tuntuvat odottavan kesää ihan innoissaan ja ai kamala kun menet sanomaan ääneen, että talvi on kyllä kivempi :D

      Poista
  6. Mä vollotan aina Leif Wagerin Romanssin kuullessani.

    Kannattaa liittyä Facebookin Avoin kuvapäiväkirja maaseudun tuottajilta -ryhmään, siellä on kivoja lehmävideoita ja -kuvia! Oon vegaani, mutta musta on kiva kattella myös hyvinvoivien tuotantoeläinten kuvia, kun sitä toisenlaistakin materiaalia on..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Iso kiitos FB-vinkistä, kävin heti liittymässä ja voi että mitä kuvia! Hyvinvoivien tuotantoeläinten kuvat ovat ihanaa vaihtelua ♥

      Poista
  7. Ihanaa kun joku muukin jolla ei ole ajokorttia! Tunnen itse asian kanssa suurta "hääpeää" koska olen jättänyt sen hankkimatta koska en ole uskaltanut ja sehän kuuluu kaikilla yli 18 vuotialla! Itse olen 19v. Ärsyttävää tosiaan kun heti tuntuu että on sen takia jotenkin huonompi kansalainen.. :/
    Ja myös yhteistä meillä nuo allergiat tosin itsellä vain yli 20 ruoka-ainetta. Siinäkin on puolensa saa jatkuvasti kuulla, että mitä sinä sitten syöt. Tuntuu että välillä muille on enemmänkin ongelma kun itselle nuo ruoka-aine allergiat! Esim. Kylässä tuntuu ymmärtääkö ihmiset kun on omat eväät yms. huolta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä turhaan Roosa häpeile! Ajokortin hankkiminen on tietty niin monelle itsestäänselvyys että me kortittomat ollaan suorastaan kummajaisia, mutta ei se ajokortti ole pakollinen, oikein hyvin ilmankin selviää! :) Julkinen liikenne ja pyöräily ovat ihan mahtavia vaihtoehtoja, osa toki tarvitsee asuinpaikkansa puolesta sen oman auton arkea helpottamaan. Kaupunkiasujalle ajokortti ei ole minun silmissäni tärkeä!

      Ja voi, tiedän tunteen; allergiat todellakin saattavat välillä aiheuttaa ihmisissä ihmetystä mutta onneksi niistä tiedetään koko ajan enemmän ja enemmän :) Tutut onneksi oppivat nopeasti miksi yhdellä on omat eväät ja tuntemattomille ei tarvitse selitellä! Ulkona syöminen on tietenkin hankalaa mutta kannattaa rohkeasti soittaa paikkoihin ja painottaa allergioiden vakavuutta, monet paikat ottavat mielellään vastaan hyvin tarkat ja yksityiskohtaiset ohjeet ja tekevät erikoisruokavalioannoksen :) Minäkin olen huomannut, että allergiat ovat monesti muille isompi juttu kuin itselleni mutta kannattaa muistaa, että usein se utelu on vaan aitoa kiinnostusta, ollaanhan me moniallergiset aika erikoisia ;D

      Poista
  8. Sattuipas sopivasti, itsekin tein juuri faktapostauksen, mutta kirjoitin jopa 50 faktaa itsestäni :D Yhteisiäkin faktoja näköjään löytyy pianon soitto, järjestelmällisyys, kasvissyönti ym. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, hauskaa! :D Täytyykin käydä lukemassa sinustakin lisää faktoja ;)

      Poista
  9. Hei tää oli kiva :) Pitääpä itekki naputella tämmönen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, odotan innolla sinunki postausta! ♥ :)

      Poista